İbrahim Saraçoğlu Koah Kürü

koah-kuruİbrahim Saraçoğlu Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı kısaltılmış hali ile koah rahatsızlığı için yulaf samanı kürünü önermektedir. İbrahim Saraçoğlu normalde nefes alırken akciğerin şiştiğini nefes verildiğinde ise küçüldüğünü fakat koah durumunda ise akciğerlerin bu esnekliğini kaybettiğini söylemektedir. Yani nefes alırken akciğer şişmiyor veya şişiyor fakat nefes verirken küçülmüyor. Koah yani Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı anfinzem ile kronik bronşiti içerisine alan, akciğere alınan havanın girişini ve çıkışını kısıtlayan, sürekli ilerleyen bir hastalıktır. Koah tedavi edilmediğinde ölümü neden olabilen bir hastalıktır bu nedenle koah durumunda doktora başvurmak çok önemlidir. İbrahim Saraçoğlu koah rahatsızlığından şüphelenen kişilerin hiç vakit kaybetmeden bir doktora başvurması gerektiğini söylüyor. İbrahim Saraçoğlu koah için önerdiği kürü koah için doktorun verdiği ilaca ek olarak kullanılmasını öneriyor ve doktorun verdiği ilaçların kesinlikle kullanılmasına ve doktorun verdiği önerilere kesinlikle uyulması gerektiğini söylemektedir. Peki ya koah için İbrahim Saraçoğlu hangi kürü önermektedir?

Koah Kürü

Yulaf Samanı: İbrahim Saraçoğlu koah rahatsızlığı için yulaf yeşilken toplanır sonrasında kurutulur. İbrahim Saraçoğlu koah kürü için yulafı tarladan yeşilken toplamak gerektiğini söylemektedir bir kilo civarında yeşil yulafı kurutarak bir yıl kadar kullanabilirsiniz. Bu kür için öncelikle 5-6 gram kadar yulaf samanı bir bardak kaynayan suyun içerisine atınız. Sonrasında 5 dakika kısık ateşte kaynatıldıktan sonra ılımaya bırakılır ve ılıyınca süzülür. Süzülen bu su ilk hafta sabah ve akşam olmak üzere günde iki kere tüketilir. Sonraki hafta ise günde bir kez içilir. Bu uygulamanın yanında sabah ve akşam bir yemek kaşığı kadar soğuk pres keçi boynuzu pekmezi tüketilir.

Dikkat Edilmesi Gerekilen Şeyler: Yulaf samanı yeşilken toplanmalı ve toplandıktan sonra güneşsiz olarak kurutulmalıdır. Eğer yeşilken bulup kurutamadıysanız raf ömrünü doldurmamış yulaf samamını kullanabilirsiniz fakat yeşilken hastat edilmiş ve sonrasında kurutulmuş olan daha etkilidir. Keçi boynuzu pekmezi ise soğuk press keçi boynuzu pekmezi olmalıdır.

Nargileden uzak durun çünkü nargile koah rahatsızlığının tetikleyicisidir.