İbrahim Saraçoğlu Gut Hastalığı

gut-hastaligiİbrahim Saraçoğlu gut hastalığının ürik asit birikmesi ile ortaya çıkan bir durum olduğunu ve ilacını kullandığı halde gut hastalığından kurtulamamış birçok insan olduğunu bu nedenle de kereviz kürünün kullanmasını öneriyor. Gut hastalığı romatizmal bir hastalıktır ve geçmiş zamanlarda kral ve zengin hastalığı olarak bilinirdi fakat günümüzde bu durum böyle olmadığını ve herkeste görülebileceği anlaşılmıştır. İbrahim Saraçoğlu gut hastalığı olan kişilerin öncelikle bir doktora gitmelerini ve muayene olmalarını bunun yanında verilen ilacı önerilen düzende kullanmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Gut hastalığı genellikle ayak başparmağında tutulmaya neden olmaktadır. Bunun haricinde gut hastalığı el bilekleri, diz ve dirsek gibi bölgeleri tutabilir. Tutulan bu bölgelerde ağrı, şişlik, renk değiştirme gibi durumlar ortaya çıkabilir. Ayrıca romatizmal hastalıkların ortak özelliği olan ağrıların sabaha karşı veya akşam ortaya çıkması ve gece ağrılar nedeniyle uykudan uyandırabilir.Peki ya gut hastalığına ne iyi gelir yani İbrahim Saraçoğlu gut hastalığı için ne öneriyor?

İbrahim Saraçoğlu Gut Hastalığı Kürü

Kereviz Kürü: İbrahim Saraçoğlu gut hastalığı olanlarda kereviz kürünün oldukça etkili olduğunu söylemektedir. Bu kür için 150-200 gram kadar kereviz ince ince doğrandıktan sonra 1.5 bardak kaynayan suyun içerisine atılır ve  tencerenin ağzı kapandıktan sonra 8 dakika kaynatılır. Ilıdıktan sonra suyu süzülür ve akşam yemeklerinden yarım saat önce içilir.

Biberiye: İbrahim Saraçoğlu gut hastalığı için kereviz bulamıyorsak yani kerevizin mevsiminde değilsek biberiyenin kullanmasını önermektedir. Bu kür için kişi biberiye çayını günde 3 defa içilir. Çay için 5-6 gram biberiye 9 dakika kadar kaynatılır.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

•  Ürik asitin artmasına neden olabilecek gıdalardan uzak durulmalıdır. Et,süt,peynir ve deniz ürünlerinden uzak durulması gerekmektedir.
  • Vücudu bazik yapan yiyecekleri daha çok tüketmeye özen gösterin. Kayısı, kuru incir, limon suyu gibi gıdaları daha sık tüketmeye özen gösterin.