İbrahim Saraçoğlu Çölyak Kürü

colyak-kuruİbrahim Saraçoğlu çölyak hastalığı bağırsakta gelişen bir rahatsızlık olduğunu ve tedavisinin mümkün olduğunu söylemektedir. Çölyak hastalığı yani glüten enteropatisi son zamanlarda görülme sıklığı artan bir hastalıktır. Çölyak hastalığı kişinin bağırsağında besinlerin emiliminde görev alan ince kılcıklar şeklindeki villüs yapısında ortaya çıkan bozukluklar ile ortaya çıkan bu sorunda mideye gelen besinlerin emilmesinde ciddi sorunlar olmaktadır. Çölyak hastalığı karın ağrısı, şişkinlik ve kilo almada zorluk ve benzeri belirtiler gösterdiği için diğer sorunlar ile çok karıştırılıyor veya çok fazla dikkate alınmıyor. Bu hastalıkta bazı kişilerde belirti izlenmezken bazılarında çok hafif olarak belirtiler görülebilmektedir bu nedenle fark edilmesi kolay bir hastalık değildir. İbrahim Saraçoğlu her zaman önereceği kürlerden önce söylediği gibi bu hastalık içinde öncelikle bir doktora giderek hastalığının teşhis ve tedavisini yaptırması gerektiğini vurgulamaktadır. Peki ya İbrahim Saraçoğlu çölyak hastalığı için hangi kürü önermektedir.

İbrahim Saraçoğlu Çölyak Kürü

Çörek Otu Kürü: İbrahim Saraçoğlu çölyak hastalığında çörek otu kürünün başarı oranının oldukça fazla olduğunu söylemektedir. Bu kür için öncelikle raf ömrü geçmemiş düzgün bir çörek otu almalısınız. Bu kür için 2-3 çay kaşığı kadar çörek otu bir havanda güzelce ezildikten sonra sabahları aç karnına bir kaç yudum su ile yutulur. Bu kür bir ay boyunca her gün uygulanmalıdır. Bu kür çölyak hastalığı için oldukça etkilidir fakat İbrahim Saraçoğlu bu sorunu yaşayan kişilerin glütenden uzak durmasını önermektedir.

Çölyak Hastalığının Belirtileri

• Şişkinlik
  • Karında öne doğru şişlik
  • Kaslarda zayıflık
  • Kansızlık
  • Kilo alamama veya zayıflık
  • Dışkı için çok sık tuvalete çıkma
  • İshal
  • Kusma
  • Büyümede Gerilik
  • Gaz şikayetleri
  • İştahsızlık
  • Ağızdaki aftlar
  • Ciltte kaşıntıyla kendini gösteren döküntüler
  • Sinirli olma
  • Kemik ve eklemlerde ağrı
  • Bezginlik

Çölyak Teşhisi

Çölyak hastalığı şüphesi ile hastaneye giden kişilerde doktorun ayrıntılı bir muayenesi ardından birkaç kan ve dışkı testleri yapılır. Potasyum, protein, potasyum ve benzeri maddelerin kandaki seviyeleri ölçülür ayrıca tam kan sayımı vede iltihap belirtileri kontrol edilir bunun yanında doktor çölyak için birkaç gerekli test yapar. Çölyak teşhisi için kesinlikle ince bağırsağın mukoza biyopsisi incelenmelidir. Bunun yanında kişide  gözle görülür kilo kaybı, kansızlık, kanama, karın ağrısı ve gece terleme gibi belirtilerin doktor tarafından gözlemlenir ve doktor gerekli görürse bilgisayarlı batın tomografisi ve benzeri yöntemler ile görüntülemeden faydalanır.