Genital Uçuk Nedir ve Tedavi Yöntemleri

Genital uçuğu daha çok HSV-2 virüsü neden olur. Ancak HSV-1 kaynaklı genital uçuk vakaları da anlamlı derecede artış göstermektedir. Dudakta uçuk çıkması daha çok HSV-1 virüsü ile ilişkilendirilmiştir. HSV-1 ve HSV-2 virüslerinin genital uçağa neden olma oranları birbirine yaklaşmaktadır. Uçuk kronik bir hastalıktır. Peki, genital uçuk nedir ve tedavi yöntemleri nedir?

Virüsü taşıyan çoğu kişi belirtilerin farkına bile varmaz. Virüs vücuda girdikten yıllarca sonra pasif kalabilir. Genital uçuk da ilk atak ağrılı geçer ve iyileşme süresi uzun sürebilir. Fakat ilk ataktan sonraki diğer ataklar daha hafiftir ve iyileşme süreleri kısadır. Savunma sisteminin herpes virüsüne karşı antikor geliştirmeyi öğrenmiş olması 2. Atağın daha hafif geçmesini sağlar. Genital uçuğun tedavisi yoktur. Fakat belirtileri hafifleten ve virüsü başkalarına bulaştırma oranını azaltmak için ilaçlar mevcuttur. Genital uçuğu olan kişiler cinsel ilişkiye girebilir. Ancak uçuk belirtileri varken ilişkilerden kaçınmaları gerekir. Prezervatif kullanımı virüsü bulaştırma riskini azaltır. Ama %100 koruyamaz. Çünkü virüs prezervatifin kapatmadığı bir bölgede yerleşmiş olabilir genital uçuk ortak klozet kullanımı ile bulaşmaz. Genel uçuk vücudun bir bölgesinden başka bir bölgesine sıçrayabilir. Genital uçuk ataklarının tekrarlanmasına stres de sebep olabilir. Genital uçuğu olan kimselerin virüs kapma olasılığı diğer insanlara göre 3 kat daha fazladır. Genital uçuk kısırlığa sebep olmaz, doğum sırasında genital uçuk çıkaran bir anne virüsü bebeğe bulaştırabilir. Genital uçuk nedir ve tedavi yöntemleri nedir? Belirti görmemiş olmanız vücudunuzda HSV-2 taşımadığınız anlamına gelmez. Bu virüsü taşıdığınızın başlıca göstergeleri şunlar olabilir;

Virüsün girdiği bölgede ülserleşme ve sarı kabarcıklar, vajinal akıntı, idrar yaparken yanma, yüksek ateş, kırgınlık ve halsizlik, iştahsızlık, kırmızı kabarcıklar, virüsün girdiği bölgede lenf bezlerinde şişkinlik ya da kasıklarda şişkinlik, uçuğun çıktığı bölgede ağrı ve kaşıntı meydana gelir. Küçük sarı kırmızı kabarcıklı uçuklar genellikle sarı renkli kabarcıklar şeklinde olur. Çıkan kabarcıklar birkaç gün içinde yara halini alır, yaralar kabuk bağlar ve deri eski halini alacak biçimde iyileşmeye başlayabilir. Bu yaralar özellikle kadınlarda idrar yaparken ağrıya neden olabilir. Tam olarak İyileşene kadar genital bölgede ağrı ve hassasiyet görülebilir, yaralar ilk atakta olduğu gibi çoğu zaman tamamen iyileşir ve iz bırakmaz.